Call Us +31 85 888 7488
Elke cent méér dan waard, en Dillenger zet zich voor 100% in voor een goede klantenservice!

Elke cent méér dan waard, en Dillenger zet zich voor 100% in voor een goede klantenservice!

Ik wilde graag mijn dagelijkse 40km woon-werktocht vergemakkelijken met een elektrische fiets. Ik vind het heerlijk om elke dag te fietsen (12.000km per jaar), maar nu dat ik een dagje ouder word wil ik mijn knieën en enkels sparen zodat ik op mijn vrije dagen nog wat kan mountainbike-en. En deze kit is daar perfect voor!

De ombouw was erg makkelijk en er was maar één klein probleempje: een lege accu. Echter, Roger (van de klantenservice) hielp me geduldig om mijn fiets in een perfect-werkende staat te krijgen.

juni 15, 2016 door User Submitted
Mijn ervaring met het installeren van- en rijden met de Dillenger 250W e-bike kit

Mijn ervaring met het installeren van- en rijden met de Dillenger 250W e-bike kit

Hoi. Ik ben Scotty, 42 jaar oud, en ik zou zeggen dat ik een fietsliefhebber ben wiens enthausiasme in vlagen komt en gaat gedurende de afgelopen 25 jaar. Het fietsen is één van de redenen waarom ik ongeveer 15 jaar geleden naar Canberra, Australië, ben verhuisd. Ik wilde al lange tijd van-en-naar mijn werk rijden, maar het is 18km naar mijn werk, een beetje teveel van het goede, en dus begon ik me een paar jaar geleden te oriënteren op elektrische fietsen.
mei 05, 2016 door User Submitted
Deel 2: Mijn eerste e-bike ervaring

Deel 2: Mijn eerste e-bike ervaring

Mijn oude Diamondback frame hing al bijna acht jaar in de garage en was compleet verwaarloosd. Terwijl ik wachtte op de aankomst van de Dillenger kit nam ik de oude fiets van het rek en begon met een inspectie om te zien wat ik nodig had om hem klaar te maken voor de weg. Ik wist dat de ombouwkit met nieuwe remhendels kwam met geïntegreerde aan/uitschakelaars voor de wielnaafmotor (deze schakelaars in de remhendels zijn voor de veiligheid). In geval je geïntegreerde versnellingshendels hebt die het goed doen en je graag wilt houden heeft Dillenger een optie voor het gebruik van rem-veiligheidsschakelaars die je naast je bestaande versnellingshendels kan gebruiken.  
april 08, 2016 door User Submitted
Mijn eerste E-bike ervaring

Mijn eerste E-bike ervaring

Mijn fietsverleden . . . .

Net als vele anderen kwam mijn eerste fiets toen ik nog een jonge jongen was. Toen ik in 1971 naar de hogeschool ging was de “coole campus-fiets” waar iedereen op reed de 10-versnellings Schwinn Continental. Dezen waren zó populair dat ik op een 3-maanden lange wachtlijst moest staan om er één te krijgen. En op die fiets heb ik zo'n tien jaar lang gereden.

maart 25, 2016 door User Submitted
Bob's tweede evaluatie

Bob's tweede evaluatie

Dit is mijn evaluatie van de Dillenger 350W 10Ah kit na één jaar gebruik.

Zoals ik eerder zei was er aanvankelijk een probleem met de regelaar, wat meteen werd opgelost door Sam Sewell, eigenaar van het bedrijf. Ik vind dat hij een persoon is die zeer veel integriteit heeft laten zien in zijn contact met mij.

maart 01, 2016 door User Submitted
Bob's 10Ah Kit Test

Bob's 10Ah Kit Test

Bob's 10Ah Kit Review

Introductie

Ik ben al meer dan 30 jaar aan het mountainbike-en, en sinds ongeveer 10 jaar geïnteresseerd in elektrische fietsen. Echter, tot voor kort waren alle modellen die ik testte maar moeilijk te berijden vanwege het grote gewicht van de lood-accu's. Een jaar geleden raakte ik opnieuw  geïnteresseerd in e-bikes en bereed ik een aantal nieuwe modellen zoals Pedego, Motiv, I Zip en enkele anderen. Allen waren een grote verbetering ten opzichte van de oudere elektrische fietsen, maar hadden nog steeds geen goede balans vanwege de achternaafmotor en accu's op de bagagedrager. Het was tijd om de doe-het-zelf markt te gaan verkennen. Ik had intussen een Diamondback frame uit de jaren 90 aangeschaft dat was gezandstraalt, gelakt en voorzien van een aantal lichtgewicht onderdelen teneinde een één-versnellings off-road fiets te bouwen. Dit zou een goede basis zijn voor mijn ombouw-project. Helaas waren de meeste doe-het-zelf kits die ik vond te duur voor een fiets die ik aanvankelijk slechts af-en-toe wilde gaan gebruiken. Maar toen, tijdens het lezen van een artikel op de website Endless Sphere (ES), kwam ik erachter dat Dillenger een product-met-garantie aanbood voor ongeveer de helft van de prijs van de concurrent, dus bestelde ik een 350W vóórwielnaaf-ombouwkit.

Montage

De Dillenger ombouwkit arriveerde ongeveer een week nadat ik de bestelling plaatste. De e-bike kit was erg goed verpakt en alle onderdelen waren in perfecte staat. Ik wilde graag verbeteringen aanbrengen in de details van de installatie maar kon dat niet aangezien alles al zo simpel was. De montagehandleiding was niet van uitzonderlijke kwaliteit maar eigenlijk ook niet nodig, behalve voor het programmeren van de King meter en hoé je de de acculader aan moet sluiten (eerst de accu op de lader aansluiten en dan pas de stekker in het stopcontact). Het enige raadselachtige van de montage was wáár de extra bedrading weg te werken. Dit was nog niet helemaal geperfectioneerd, maar ik besloot het met een paar tie wraps vast te zetten op het frame, waar alles redelijk verborgen zat en niet in de weg. Tevens besloot ik een reactiearm voor extra veiligheid te installeren, wat misschien niet echt nodig was met mijn stalen frame, maar het kon in ieder geval geen kwaad.

Prestaties

Er was aanvankelijk een probleem met de regelaar die de prestaties enigszins leek te drukken, maar Dillenger loste dit meteen op toen Sam ervan op de hoogte was. Sindsdien heb ik de fiets meer dan zes maanden gebruikt en is hij enorm functioneel gebleken, met een topsnelheid van 33 km/u en een actieradius van méér dan 27 km, wat mijn langste tocht was. Ik moet hieraan toevoegen dat ik het heerlijk vind om heuvels te beklimmen en ik hierbij zoveel mogelijk de trapondersteuning gebruik. Het meest bevredigende van de hele ombouw is dat de fiets nog steeds erg lekker fietst met de pedalen, vanwege de vóór-geplaastste motor en de accu in het midden. Ik gebruik de fiets voor boodschappen en af-en-toe een ritje op onverharde paden in de omgeving. Wat ik interessant vond is dat ik een aantal vrienden – die op mountainbikes racen – mijn fiets heb laten proberen en ze waren allemaal onder de indruk. Ik zou er niet van staan te kijken als ook zij een doe-het-zelf ombouwkit zouden kopen, om hun tocht naar het werk te verkorten en toch nog zoveel lichaamsbeweging krijgen als ze willen.

Conclusie

De Dillenger kit is zoals wordt geadverteerd. Dit is een uitstekende oplossing voor het dilemma van  een balans tussen prijs en prestaties, waar veel doe-het-zelvers mee worstelen. Je krijgt een prachtig product voor een eerlijke prijs, en hoeft niet om te gaan met de grillen die gepaard gaan met rechtstreeks uit China importeren. Daarnaast heeft Dillenger bewezen dat hun garantie wat waard is.

februari 01, 2016 door User Submitted
De installatie van Joe's 350W ombouwkit

De installatie van Joe's 350W ombouwkit

Wonende in Californië heb ik voor een Dillenger kit gekozen na uitvoerig onderzoek van de alternatieven. Er waren andere opties uit de Verenigde Staten en Canada, en dit is voor mij de eerste keer dat ik met een Australisch bedrijf in zee ging. Ik ben 70 jaar oud, 1m80 lang, weeg 104 kilo, en gebruik mijn fiets voor lichaamsbeweging (ik fiets voornamelijk op vrij platte fietspaden). Mijn doelen waren om extra ondersteuning te krijgen voor het heuvel-op fietsen en met tegenwind, om verder en langer te kunnen fietsen, en om het totaalgewicht van de fiets zo laag mogelijk te houden.
januari 27, 2016 door User Submitted